0

10 stvari koje čine dobrog trenera za decu mlađih uzrasta

Trener je najvažniji element karijere uspešnog plivača. Kada kažemo karijera, mislim od početka bavljena sportom, pa sve do kraja. Veza između plivača i trenera mora biti jaka, i benifite trebaju da imaju i plivač i trener. Ova veza nije ista kao između roditelja i deteta, i ne sme se napraviti takva atmosfera. Kada je veza slaba, sportisti napuštaju sport i traže mesto gde će se njihov trud adekvatno nagraditi. Dakle prvi utisak kojima trener ostavi u najmlađim danima može biti krucijalan za razvoj njihove dalje karijere.

Dolazimo do sledećeg pitanja: koje karakteristike bi trebao da ima trener dece mlađih uzrasta?

Evo 10 stvari koje bi dobar trener treba da poseduje:

  1. Trener VOLI da radi sa  decom. Nema drugog načina da se izrazimo. Želja i ljubav sa kojom trener radi sa decom prosto isijava iz njega.
  2. Trener UŽIVA u radu sa decom. Ovo je jako bitno jer se raspoloženje reflektuje na decu.
  3. Trener POŠTUJE decu. Biti popustljiv ili mekan prema deci ne znači imati poštovanje prema njima, već ukazuje da je trener snisohodljiv. I da, ovo treba objasniti i deci i roditeljima da ne bi došlo do konflikta.
  4. Trener zna da u današnje vreme deca u veliko broju su VIZUELNI tipovi. Zato se trudi da sve što kaže posle toga demonstrira i pokaže kao se odrđeni pokret izvodi.
  5. Trener PRIČA sa decom o svakodnevnim stvarima, čime obogaćuje razmišljanje dece. Ovime deca osećaju da je trener više od osobe koja ih uči plivanjem.
  6. Trener zna da su “građenje kapaciteta za učenjem“ i “građenje kapacitet za treniranjem“ DVE različite stvari i da su i jedna i druga bitne. Obim je samo jedan deo slagalice.
  7. Trener zna nauku “pravilnog trenenranja“. Ponavljane pokreta stvara naviku. Samo DOBRA ponavljanja zaveslaja stvaraju pravilan zaveslaj.
  8. Trener zna da ZABAVU ne čini samo smeh. Zadovoljstvo učenja nove veštine, uspešno savladanog izazova su takođe veliki izvor zabave.
  9. Trener nakon treniga POSVEĆUJE vreme deci kako bi pričao o stvarima koje nisu direktno vezane za plivanje, jer ovo ojačava vezu između plivača i trenera.
  10. Trener zna da je odnos sa roditeljima gotov isto bitan koliko i odnos sa decom. Trener želi roditelje na SVOJOJ STRANI.

 

Izvor teksta: ASCA (američka trenerska asocijacija).

 

 


Avatar

Radovan Siljevski

Radovan Siljevski rođen je 17.07.1986. u Beogradu. Sa 14 godina krenuo je sa plivanjem u plivačkom klubu “Partizan”. Kada je krenuo da trenira, izgledi nisu bili najsjajniji da bi mogao da uradi nešto na plivačkoj sceni. Posle par godina, počinje da trenira sa prvim timom pod trenerom Matije Koprivicom, i osvaja zlatnu medalju na juniorskoj Balkanijadi. Već sledeće godine izborio je mesto u nacionalnom timu tada Srbije i Crne Gore, a 2007. kvalifikovao se za Olimpijske igre u Pekingu. Nakon Pekinga beleži finala Evropskog prvenstva, Mediteranskih igara i Univerzijade. Nakon 10 godina u Partizanu, 2010. godine počinje da pliva za PK “Vojvodina”, pod trenerom Igorom Beretićem gde uspeva da se kvalifikuje za Olimpijske igre u Londonu, gde je pored individualnog nastupa zabležio i nastup u štafeti 4×100 slobodno. Posle Vojvodine, prelazi u plivački klub “11. April”, klub sa dugom istorijom, gde ga trenira Boris Drobac. Za PK “11. April” nastupa na dva Evropska prvenstva i Svetskom prvenstvu u Dohi, nakon čega završava karijeru u reprezentaciji. Tokom svoje plivačke karijere, Radovan je često trenirao u Stokholmu, gde je plivao za klub “SK Neptun”, gde mu je trener bila Anne Forsell. Radovan je završio fakultet za sport i turizam – TIMS, član je Udruženja plivačkih trenera Srbije – UPTS, kao i Američke trenerske asocijacije – ASCA. Zaposlen je kao plivački trener u PK “11. April” u Beogradu, gde je trener prvog tima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *