0

Kako da ostanem motivisan I nastavim da treniram snažno?

Svi smo bili tu, a ko nije, biće.

Nije ti ni do čega. Neraspoložen si u bilo kakvom okruženju. Teško ti je da dođeš na trening. U bazenu ti je teško da plivaš. U teretani bi da zapiš na klupi. A kada dođeš kući obaveze.

Nije lako biti u ovoj situaciji, ali ona je sastavni deo sporta. Potrebno je ostati smiren i znati kako da odreaguješ. Ovo je lakše reći nego uraditi. Zato ćemo vam dati par primera kako da izađete iz ove situacije.

Kada sledećeg puta počneš da posustaješ sa treninzima, evo 6 stvari koje ti mogu pomoći da se vratiš na pravi put:

 

1. Seti se da posle padova dolaze usponi. Nemoj da misliš da nije vredno otići na trening ako se probudiš umoran i demotivisan. Često se dešava da plivači prime previše k’ srcu situacije kada im ne ide na treningu. Počinju da preispituju sve što su radili do tog trenutka, da li su dovoljno dobri sa ovaj sport i ostale besmislice. Padovi su normalni, a ono što izdvaja šampione je što će prevazići ovakve trenutke.

 

2. Pogledaj par trka sa Olimpijskih igara. Za brzo punjenje pozitivnom energijom i adrenalinom podseti se par sjajnih trenutaka iz našeg sporta. Jason Lezak uzima zlato za štafetu Amerike sa naizgled nedostižnom prednošću Francuza. Čavić protiv Michael Phelps-a. Agnel dominara na 200 slobodno u Londonu, ili neke drue uzbudljive trke…

 

3. Odmori se. Sigurno ste primetili koliko može umor da vas dezorijentiše. Kada ste izmoreni, može ceo svet da vam gori pod nogama, a sve o čemu vi razmišljate su ćebe i jastuk. Ništa vas više ne interesuje, ni plivanje, ni ishrana ni ciljevi. Plivači su vaspitani da nikada ne odustaju i da se trude više nego bilo koji drugi sportisti, što može ponekad dovesti do iscrpljenja. Ako ste poslednjih meseca dana trenirali punom parom, dupli treninzi, teratana, a osećate se slabašno i izmoreno, obratite se treneru i recite da će vam jedno jutro odmora pomoći puno. Sigurno će vas shvatiti.

 

4. Ponovo se poveži sa svojim ciljevima. Često se plivači demotivišu kada zaborave na ciljeve koje su postavili na početku sezone. Ili su njihovi ciljevi postali preteški sa ostvarivanje ili je opao interes za ostvarivanje istih.Sedite i ponovo napišite ciljeve. Napravite određene izmene ukoliko mislite da ste preterali sa ciljevima koje ste zacrtali. Probajte da analizirate sezonu i da nađete tačan trenutak kada ste počeli da posustajete. Ovime ćete moći da napravite mini listu, koja vam može pomoći da se vratite na pravi put kada zapnete.

 

5.Izaberi jednu stvar koju ćeš ‘’rasturiti’’ na treningu danas. Na putu za bazen, izaberi jedan element koji ćeš na treningu raditi najbolje što možeš. To može biti niz stvari: držaćeš određen broj zaveslaja po deonici, disaćeš na određeni broj zaveslaja, uradićeš određeni broj podvodnih udaraca na svakom okretu. Ovime ćeš ukloniti ostale stvari koje ti odvlače pažnju i usmerićeš energiju ka jednom elementu koji ćeš raditi savršeno. Takođe, fokusiranje na jednu stvar može dovesti da se drugi elementi u tehnici sami poprave.

 

6. Deluj. Jedan od razloga opadanja motivacije može biti odugovlačenje. Čekanje, sedenje, nadanje, u želji da će se nešto samo desiti. Kada delujete, već ste na putu ka uspehu i ostvarivanju ciljeva. Nekome će trebati duže nekome kraće vreme da dođe do onoga što želi, ali setite se strpljenje je vrlina.

 

‘’Granice, kao i strahovi, često mogu biti iluzija’’ ~ Michael Jordan

 

Izvor teksta: tekst interpretiran sa swimswam.com


Avatar

Radovan Siljevski

Radovan Siljevski rođen je 17.07.1986. u Beogradu. Sa 14 godina krenuo je sa plivanjem u plivačkom klubu “Partizan”. Kada je krenuo da trenira, izgledi nisu bili najsjajniji da bi mogao da uradi nešto na plivačkoj sceni. Posle par godina, počinje da trenira sa prvim timom pod trenerom Matije Koprivicom, i osvaja zlatnu medalju na juniorskoj Balkanijadi. Već sledeće godine izborio je mesto u nacionalnom timu tada Srbije i Crne Gore, a 2007. kvalifikovao se za Olimpijske igre u Pekingu. Nakon Pekinga beleži finala Evropskog prvenstva, Mediteranskih igara i Univerzijade...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *