0

Šta jesti tokom zime?

Sledeći tekst napisala je Monika Varga, master nutricionista. Zvanje master nutricionista, stekla je na Univerzitetu u Gentu (Belgija). Praksu iz sportskog nutricionizma stekla je u radu sa nutricionistom fudbalskog kluba “Porto”. Monika se aktivno bavila plivanjem do 2010 godine. Predstavljala je Srbiju na Univerzijadi u Beogradu.


U periodu velikih minusa i raznih virusa, potrebno je voditi računa o pravilnoj ishrani.

Pored toga, imuni sistem profesionalnih sportista je dodatno ugrožen zbog intenzivnih treninga sa kojim se susreću svakog dana.

Zbog toga moje preporuke sportistima za ove hladne dane su:

 

1. Nemojte držati dijete u ovom perodu.

Zbog manjka energije možete lakše da se razbolite.

 

2. Jedite dovoljno kvalitetnih ugljenih hidrata.

Važno je da unosite složene ugljene hidrate tokom celog dana, pre svega za doručak i ručak. Takođe obratite pažnju da unesete dovoljne količine pre, tokom i nakon treninga.

 

3. Jedite zdrave masti.

U ovom periodu godine je ključno da unosimo kalorijski malo jaču hranu. Koristite maslinovo ulje, orašaste plodove, masnu ribu, laneno seme, avokado kako biste obogatili vašu ishranu sa pravim masnoćama.

 

4. Ne zaboravite voće.

Tokom zime izbor voća nam je limitiran, zbog toga moramo koristiti ono što imamo. Citrusno voće, kivi i jabuke. Takodje, imajte u vidu i zamrznuto bobičasto voće (maline, kupine, ribizle, višnje…).

 

5. Zimsko povrće je bogato vitaminom C.

Na primer, crvena paprika ima dva puta više vitamina C nego pomorandža i drugo citrusno voće. Pečena paprika vam uvek može biti dobar izbor za salatu ili kao prilog.

 

6. Živinsko meso je bogato vitaminom B.

Kompleks vitamin B je od izuzetnog značaja za funkcionisanje našeg imunog sistema.

7. Suplementacija.

Ako nemate priliku da jedete mnogo ribe, suplementacija omega-3 masnim kiselinima je od važnosti u ovom periodu. Ako nemate mogućnosti za raznovrsnu ishranu, suplementacija multivitaminima je opravdan izbor u ovom trenutku.

 

8. Ubacite probiotike u vaš plan suplementacije.

Pokazano je da sportisti koji konzumiraju probiotike imaju brži oporavak od respiratornih infekcija, manji gubitak snage tokom bolesti i ojačan imuni sistem.

 

Ukoliko imate pitanja, ili želite da pratite Monikine savete o ishrani na njenom Facebook pejdžu, možete na @monikasnutrizone


Radovan Siljevski

Radovan Siljevski rođen je 17.07.1986. u Beogradu. Sa 14 godina krenuo je sa plivanjem u plivačkom klubu “Partizan”. Kada je krenuo da trenira, izgledi nisu bili najsjajniji da bi mogao da uradi nešto na plivačkoj sceni. Posle par godina, počinje da trenira sa prvim timom pod trenerom Matije Koprivicom, i osvaja zlatnu medalju na juniorskoj Balkanijadi. Već sledeće godine izborio je mesto u nacionalnom timu tada Srbije i Crne Gore, a 2007. kvalifikovao se za Olimpijske igre u Pekingu. Nakon Pekinga beleži finala Evropskog prvenstva, Mediteranskih igara i Univerzijade...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *